Ny säsong i Östrabo Koloniträdgård
Vi i styrelsen hoppas att ni är lika förväntansfulla på kommande säsong som vi är!
Efter årsmötet i slutet av mars bildades en ny styrelse och vi vill nu presentera oss för er så ni har koll på vilka vi är.
Ordförande: Cecilia G.
Kassör: Francisco L. H.
Sekreterare: Manoranjan K.
Ledamot: Catharina P.
Ledamot: Susanne O.
Ledamot: Elina S.
Suppleant: Naim M.
Suppleant: Hampus F.
Vi vill också informera om det som är viktigt för er att veta inför kommande säsong:
Boden och toaletten:
Boden och toaletten har fått en ny kod som vi har skickat ut till er på mejl (lämnas inte ut till personer som inte är medlem i föreningen)
Tänk på att det är ett gemensamt ansvar att hålla ordning i boden och att hänga upp rena lånade redskap.
Vattnet:
Samtliga i styrelsen kommer att hjälpas åt med att koppla på vattnet i vår vattenanläggning nu på söndag den 14/4 så vi ber er att hålla tillgodo fram till dess.
Gödsel och container:
I år kommer vi kunna tillhandahålla om 2 lass kogödsel som tippas av hos oss den 22/4 och tänk gärna på alla när ni tar av gödningen så det räcker till alla som vill ha.
En container kommer som vanligt att finnas på plats även i år och då under perioden mellan den 22/4-29/4. I den slänger vi kompost och grenar från våra lotter.
Lista för gräsklippning:
Skriv upp er på listan för gräsklippning när listan kommer upp så vi håller snyggt och fint mellan lotterna under säsongen.
Nya ordningsregler:
I de nya ordningsreglerna kan ni se vad som gäller för uthyrning av våra lotter. Läs och uppdatera er är ni snälla.
Städdag och arbetsgruppen:
Styrelsen kommer också att planera in vårens städdag som sker under maj månad så håll utkik i mejlen efter inbjudan.
Närmare presentation kommer på den nya arbetsgruppen efter den 22/4 så vi vet vem vi ska vända oss till vid behov.
Är det något ni funderar på är ni välkomna att höra av er så ses vi i backen!
Med vänliga hälsningar
Styrelsen